אילת יצאה ממשבר הקורונה: כ- 100 דירות נמכרו בעיר במאי - יוני

30% מהעסקאות נחתמו מול קבלנים במחיר ממוצע של 1.665 מיליון שקל

למעלה מ - 100 דירות נמכרו באילת מאז היציאה מהסגר של הקורונה בשלהי מאי, כך עולה מניתוח נתוני רשות המסים שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין בראשות חיים מסילתי. בחודש מאי נמכרו 49 דירות במחיר ממוצע של 1.38 מיליון שקל לדירה, ועוד 50 דירות נמכרו ביוני במחיר ממוצע של 1.216 מיליון שקל. נציין, כי נתוני חודש יוני עדיין לא סופיים ודיווחים על עסקאות נוספות ודאי יגיעו בשבועות הקרובים.

 

 

פרויקט sea side של חברת יוסי אברהמי באילת 2 קרדיט:הדמייה 3DDESIGN

 


מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת : "לצד משבר הקורונה, אנו קוצרים בחודשים האחרונים את פירות עמלינו על המאמץ הרב, שהשקענו בשנים האחרונות בכל הקשור לפיתוח העיר. אנו מקבלים פניות רבים מיזמים וקבלנים שמבקשים להשקיע בעיר, הן בהיבט המלונאי והן בהיבט של מגורים. תוכנית פארק הטרמינל, שיצאה לדרך, תוכנית פיתוח רצועת החוף, תוכנית חידוש מרכז העיר ועוד מעוררות סקרנות רבה בקרב משקיעים, שמבקשים להיות הראשונים , שזיהו את ההזדמנות הנדל"נית בעיר. העיר עוברת מהפיכה ואנחנו שמחים שהיא לא נעלמת מעיני היזמים , המשקיעים ורוכשי הדירות. "

 

 

מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת קרדיט:יחצ 

 


מפילוח העסקאות עולה כי 30% מהעסקאות בעיר בחודשים מאי-יוני נעשו מול קבלנים ( דירות חדשות ) מתוכן, 14 דירות בנות 5 חדרים; 3 דירות 4 חדרים; 11 דירות 3 חדרים ו-4 דירות 2 חדרים. המחיר הממוצע – 1.665 מיליון שקל. שתי העסקאות היקרות ביותר שבוצעו בעיר היו עסקה לרכישת דירת גן 5 חדרים בשטח 133 מ"ר ודירת 5 חדרים בבית קומות בשטח 161 מ"ר שנמכרו ב-2.8 מיליון שקל כל אחת ודירת 5 חדרים בבית קומות בשטח 132 מ"ר שנמכרה ב-2.75 מיליון שקל.

 


לדברי יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות בחברת 'יוסי אברהמי' "בחודשים האחרונים אנו רואים גידול עקבי בביקושים לדירות ובמכירות בפרויקטים שלנו באילת. המכירות באילת הן למנעד רחב של רוכשים – החל ממשפרי דיור מהעיר עצמה, המשך במשקיעים ותושבי חוץ וכלה ברוכשים מכל רחבי הארץ שרוצים דירה שנייה בעיר אילת, בנוסף לדירת המגורים העיקרית שלהם, שתשמש אותם הן כבית נוסף והן כיחידת נופש שזמינה בכל ימות השנה. את הדירה הזו הם יוכלו גם להשכיר לתקופות שונות ביתר ימות השנה כאשר לא ישתמשו בה. בשלושת החודשים האחרונים מכרנו באילת 15 דירות".

 

 

מתחם המלונאות של אבי כראל באילת קרדיט Studio 251מתחם המלונאות של אבי כראל באילת קרדיט: Studio 251

 


אבי כראל, יזם קומפלקס המלונאות בראון 42° באילת: " הנתונים מוכיחים שאילת היא המקום הנכון להשקיע בו, העיר עם אפשרויות הצמיחה החזקה ביותר ונותנת תשואות גבוהות ביותר, מס' מנועי צמיחה משמעותיים כגון הקמת שדה תעופה בינלאומי רמון ופינוי שדה התעופה הישן שמפנה שטח מרכזי אדיר לפיתוח וצירי תנועה חדשים, יחד מייצרים האצת פיתוח שמתרחשת בימים אלו בעיר אחרי 20 שנה שלא נבנה מלון חדש באילת, כעת ישנם כ-10 מלונות בתהליכים שונים. בראון 42° הוא פרוייקט שמביא לאילת מתחם מלונאות עכשווית, מגורים ומתחם בילוי והסעדה חדשני.

 

 

 חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין יו"ר לשכת השמאים חיים מסילתי קרדיט: דנה קופל


חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין :"העיר אילת נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח משמעותית מאד. תוכניות רבות הגיעו לכדי הבשלה בעת הנוכחית, כמות היתרי הבנייה בעיר גברה באופן ניכר והתעניינות בעיר היא בשיאה. הפיתוח של העיר, לא נעלם מעניהם של משקיעים ישראליים וגם של תושבי חוץ, שמבינים את הפוטנציאל של השבחת הנכס והתשואות העתידיות. בנוסף היום כבר מבינים שהקורונה לא עומדת לעזוב אותנו במהרה ורבים רוכשים דירות כדירות נופש משום שאופציית החופשה בחו"ל לא נראית באופק. אני מעריך שקצב מכירת הדירות באילת אף יגבר בחודשים הקרובים. "